Nyt fra SJELDANI Boligadministration

Dato: 01-11-2013

Kære Nyhedsbrevsmodtager

Læs i dette nyhedsbrev om digitalpostkasser til post fra det offentlige der går i luften fra d. 1.11.2013, og om en ny funktion på hjemmesiden der gør det muligt at få automatisk besked om nye dokumenter på foreningshjemmesiden.

 

Ny funktion hjemmeside - Automatisk besked om nye dokumenter

Vi arbejder løbende på at udvikle og forbedre foreningshjemmesiderne, så vi fortsat kan levere markedets bedste hjemmesidesystem.  Som de fleste nok er bekendt med, er dokumenter tilgængelige på foreningens hjemmeside, således at vigtige dokumenter nemt kan hentes døgnet rundt fra en computer.

 

Vi har nu forbedret dokumentarkivet, så man fremover ikke behøver at logge på foreningshjemmesiden for at se, om der er kommet nye dokumenter. Man kan nu tilmelde sig en besked via e-mail, når foreningen har fået tilføjet nye dokumenter.

 

Den mail adresse vi har til bestyrelsen er automatisk tilmeldt, men foreningens beboere kan også tilmelde sig denne funktion for beboerarkivet.

 

For at tilmelde dig og få automatisk besked om nye dokumenter benytter du blot formularen, der er under siden ”for beboere” og herefter fanen ”Dokumentarkiv” på jeres hjemmeside.

 

Digitale postkasser

Som de fleste nok har hørt i tv eller radio skal alle foreninger pr. d. 1.11.2013 modtage post fra det offentlige via en digital postkasse. Postkassen kan sammenlignes med eBoks og er tilknyttet virksomhedens/foreningens CVR nummer.

 

Da det er administrator som varetager foreningens kontakt med det offentlige og dermed kommer til at administrere denne digitale postkasse, har vi iværksat oprettelse af digitalpostkasser på samtlige af vores foreninger.

 

Systemet med digitalpostkasse er bestemt ikke udviklet til virksomheder, som administrerer mange cvr. numre, så som en boligadministration. For at oprette postkassen kræves NemID ligesom NemID benyttes, når postkassen skal tjekkes for post. Der kræves således et NemID og en postkasse for hver forening, hvilket stiller store krav til administrationen af disse postkasser.

 

Set fra administrators side bliver det en meget stor opgave at løfte. Først opgaven med at oprette NemID og digitalpostkasse, derefter skal der investeres i ny software som kan håndtere de mange postkasser. Den økonomiske byrde i denne omlægning af post fra det offentlige, vil blive delt mellem administrator og forening. Således vil SJELDANI opkræve hver forening 1.250 kr. inkl. moms for dækning af de omkostninger de digitale postkasser fører med sig.     

 

Prisændring på foreningshjemmeside

Hjemmesidesystemet til din forening udvikles hele tiden og siden lanceringen tilbage i 2011 er der kommet rigtig mange nye funktioner. Alle foreninger i administration hos SJELDANI har en foreningshjemmeside, men det er frivilligt om din forening aktivt vil bruge hjemmesiden og dermed abonnere på den med de muligheder der følger med her. For de foreninger, som har taget hjemmesiden aktivt i brug (og accepteret forretningsbetingelserne), betales et månedligt gebyr som dækker backup, support, domæne og ikke mindst videreudvikling af produktet. Fra d. 1.12.2013 reguleres dette gebyr til 145 kr./md.

 

Vi er hos SJELDANI glade for at kunne tilbyde et så unikt og gennemarbejdet produkt og vi håber at flere foreninger vil tage hjemmesiden i brug i det daglige bestyrelsesarbejde. 

 

Her et lille udpluk af de funktioner der følger med hjemmesiden:

 

Dokumentarkiv

- Beboere og bestyrelse har nem adgang til foreningens dokumenter

- Dokumentarkiveret kan også bruges i stedet for postomdeling af dokumenter såsom regnskaber, referater, mm. – en billigere og mere miljøvenlig løsning. 

Webadministration

- Bestyrelsen har døgnet rundt adgang til foreningens økonomi, restanceliste og beboerliste

Nyhedsbrev

- Nem mulighed for bestyrelsen at informere beboerne om hvad der sker i foreningen.

- Kan også bruges til indkaldelse af generalforsamling eller andre beboermøder.

Salg af andel

- I andelsforeninger er det nu muligt at opsige sin andel, bestille vurderingsrapporter, kontakte ejendomsmægler eller angive en køber. Alt sammen via hjemmesiden.

Kommende funktioner

- Se alle foreningens bilag på hjemmesiden.

- Godkende regninger til betaling på en nem og sikker måde.

 

Overblik over kontrakter, abonnementer mv.

Vi arbejder i hærdigt på at indsamle kontrakter, aftaler og deslige som foreningen har indgået gennemtiden med forskellige leverandører. Det være viceværtservice, graffitirens, kabelTV osv. Ofte er disse kontrakter indgået, men hverken forening eller administrator er i besiddelse af disse. Derfor prøver vi nu at indsamle disse kontrakter og gøre dem tilgængelige på foreningens hjemmeside, så bestyrelsen nemt kan finde dem. Har I, i bestyrelsen nogle liggende modtager vi dem gerne og lægger dem på hjemmesidearkivet. 

 

Mange Hilsner

 

SJELDANI Boligadministration

 

  

 


« Tilbage til oversigt
SJELDANI Boligadministration stemingsbilledSJELDANI Boligadministration stemingsbilledSJELDANI Boligadministration stemingsbilledSJELDANI Boligadministration stemingsbilledSJELDANI Boligadministration stemingsbilledSJELDANI Boligadministration stemingsbilled

SJELDANI Boligadministration

P. Knudsens Gade 1

2450 København SV

telefon 33242111

SJELDANI Boligadministration tilbyder ydelser indenfor ejendomsadministration. Vi driver administration i øjenhøjde og på gadeplan og vores dør er altid åben for en snak. Der er kaffe på kanden og tid til at leve os ind i livet i din ejendom. Har du lyst til at møde os, så kig indenfor.

Vi er medlem af
Ejendomsforeningen Danmark:

Vi er medlem af Ejendomsforeningen Danmark